Koduaia sulelised
Sisu: kodulindude suuruste ja hulkade võrdlemine; kana, kuke, tibu, pardi, hane ja kalkuni häälitsuste tundmise kinnistamine, õpitud mõistete (hari, lokutid, kannused, kaagutamine, siutsumine, prääksumine, kaagatamine, kiremine) süvendamine ja lugemise harjutamine pildi ja nimetuse kokku viimine.
Vahendid: helikandjal kodulindude häälitsused; pildid kodulindudest; kana, kuke, tibu, hane, hanepoja, pardi ja pardipoja ning kalkuni pildid; tööleht
Töö käik:
1. Lapsed „magavad“ vaibal.
2. Õpetaja laseb plaadi pealt kuke kiremist, mille peale lapsed „ärkavad“ ning mõistatavad kellega on tegu. Edasi laseb õpetaja ka teiste kodulindude häälitsusi lastele äratundmiseks.
3. Lapsed istuvad vaiba peale ja vaatavad seinapilti, mille peal on enimtuntud kodulinnud (kana, kukk, tibu, hani, part ja kalkun). Õpetaja esitab küsimusi, mis aitavad võrrelda kodulindude suurusi ning korrata õpitud mõisteid (hari, lokutid, kannused, kaagutamine, siutsumine, prääksumine, kaagatamine, kiremine).
4. Mäng „Leia õige pesa“.
Õpetaja on rühmaruumi erinevatesse kohtadesse paigutanud suured pildid kanast, kukest, tibust, kalkunist, hanest ja pardist. Iga pilt on vastava linnu koduks. Laua peal on tagurpidi kodulindude väikesed pildid. Laps võtab ühe pildi ja otsib üles oma kodu. Ühiselt loendatakse kui palju on kodudes linde. Võrreldakse, kus on neid kõige rohkem. Kuulatakse millist häälitsust kodulinnud teevad.
5. Lapsed moodustavad ringi ja enne töölehe täitmist mängivad koos õpetajaga näpumängu „Tere-tere sõbrakene“.
Teretamise juures liigutatakse vastastikuseid sõrmi, alustades väikestest sõrmedest.
Kaks siutsuvat tibu said kokku teel,
nad teretasid: „Siuts-siuts, siuts-siuts!“Kaks valget hane said kokku teel,
nad teretasid: „Kaa-kaa, kaa-kaa!“
Kaks kirevat kukke said kokku teel,
nad teretasid: „Kikerikii, kikerikii-kikerikii!“
Kaks prääksuvat parti said kokku teel,
nad teretasid: „Prääks-prääks, prääks-prääks!“
Kaks kaagutavat kana said kokku teel,
nad teretasid: „Kaak-kaak, kaak-kaak!“
6. Lapsed täidavad töölehe
* joonista üle ettetehtud kuke piirjooned;
* joonista kukele hari, nokk, lokutid ja jalad;
7. Kogu tegeuse lõppedes saab laps kinnistada oma teadmisi mänguga http://learningapps.org/create?new=71#preview
Analüüs
Lapsed tegeutsesid tegevuses aktiivselt kaasa. Kui jõudis kätte hetk kus nad said ise proovida ja kinnistada oma teadmisi arvutis valmistatud õppemänguga tekkis väike rüselemine. Kuna arvuteid oli ainult üks ja see minu isiklik siis kõik tahtsid ikka korraga proovida. Mängu tutvustamisest täiesti piisas ja juba said lapsed kellel lugemine selge mänguga edukalt hakkama. Probleemi lahendasime sellega et kuna oli ka tööleht, siis kaks last tegutsesid arvuti taga ja teised joonistasid oma töölehel olevale kukele puuduvad osad ja siis vahetasime kuni kõik said mängu korra proovida.
IKT-põhise õppemängu läbiviimine
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar