pühapäev, 5. oktoober 2014

Õppetegevuse kavandamine

Õppetegevus

Ussikese sügisene jalutuskäik

 

Valdkond: matemaatika, kunst, keel ja kõne
 
6 - 7 aastased
 
Tegevuse eesmärgid:

    Matemaatika: Laps tunneb numbreid 1- 7
                           Laps tunneb geomeetrilisi kujundeid: ring, kolmnurk, ruut, kuup, ristkülik,                        risttahukas.
    Keel ja kõne: Lapsel areneb tähelepanu- ja kuulamisoskus
    Kunst: Laps joonistab kuuldud jutu järgi pildi.
    Mänguoskused: Laps tunneb mängust rõõmu.
    Enesekohased oskused: Laps mängib iseseisvalt.
 
Vahendid: Õpetajal tekst ussikesest, igal lapsel arvukaardid 1-7,  geomeetrilised kujundid ring, kolmnurk, ruut, kuup, ristkülik, risttahukas, joonistus vahendid, tahvelarvutid täislaetud akudega.
 
Sisu: Tekstile vastava arvukaardi või geomeetrilise kujundi leidmine.

Töö käik:

Õpetaja hakkab lugema juttu. Kui tekstis esineb mõni arv või matemaatiline kujund, peab laps vastava kaardi üles tõstma.
    Sõnalises õppemängus peavad lapsed   olema tähelepanelikud ja hoolega kuulama, et õigesti ülesannet täita.

Tekst:

Tere! Mina olen väike ussike: pehme ja karvane. Minu keha koosneb ringist, neid on mul kuus. Kõige suurem on kõige ees ja need lähevad järjest väiksemaks. Viimane on kõige väiksem ring. Silmad on mul nagu kolmnurgad. Minu nimi on Taks, peaaegu nagu kaks. Ma olen seitsme aastane. Mul on kolm head sõpra, kellega mulle meeldib mängida ja üldse igasuguseid asju koos teha. Aga täna lähen ma täiesti  üksinda välja, jalutan õige ühe pika ringi, nii umbes neli kilomeetrit. Ta-ta-ta   ja-lu-tan. Oi, kui suureks see kolmnurkne sipelgapesa on kasvanud! Küll nemad on ikka töökad! Tegelikult võiks täna hoopis linna poole minna, seal saaks igasuguseid huvitava kujuga maju näha, nagu kuubid ja risttahukad. Majadel on aknad nagu ringid ja ruudud. Aga mis nüüd teha? Jõgi tuli vastu. Uu, uu, kus on kolmnurkse mütsiga paadimees? Ei ole, mitte kuskil ei ole. Üle jõe on mul kuidagi vaja saada, sest tee läheb teisel pool edasi. Parem kutsun oma kolm sõpra appi ja ehitame üheskoos silla: okaskera – siilikese, kolmnurkne tiib-linnukese ja kopra. Kopral on kaks teravat hammast, mille abil langetab silla jaoks puid. Ega me ühe päevaga silda valmis ei jõua. Ma arvan, et silla ehitamiseks läheb umbes seitse päeva, aga täna teeme algust. Ehituseks läheb vaja palju, palju materjali: risttahukaid, kuupe, ringikujulise peaga naelu, neli kera käepidemepostide kaunistuseks ja veel palju muud. Seega pole mul rohkem siin aega jutustada, vaid pean sõpradega silda ehitama minema. Nägemiseni  lapsed!

Lapsed joonistavad kuuldud jutukese  järgi pildi "Ussikese jalutuskäik üle silla".
 
Kui ussikese sild ehitatud, tahtis ta linna poole minna kus võib igasuguseid maju näha. Aita sina ussikesel erinevatest kujunditest maju kokku panna.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar